Nie kupuj żywych karpi
Jeszcze żywy karp
Ruszyła 15. edycja kampanii społecznej „Jeszcze żywy KARP” Klubu Gaja, która przypomina, że Ustawa o ochronie zwierząt obejmuje także ryby hodowlane. Należą do nich karpie - masowo i żywcem sprzedawane w Polsce przed świętami Bożego Narodzenia. Kampania „Jeszcze żywy KARP” zachęca do zmian postaw społecznych i kupowania karpia w płatach.
Co roku kampanię popiera tysiące Polaków i dołączają do nich nowe twarze. W tym roku do grona ambasadorów humanitarnego traktowania karpi przyłączyli się aktorzy: Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Olga Frycz, Magdalena Kumorek, Maja Bohosiewicz, i Marek Kaliszuk.
Jest w nas siła!
W ramach kampanii „Jeszcze żywy KARP” Klub Gaja doprowadził do zmiany w Ustawie o ochronie zwierząt. W 2009 roku Sejm, na wniosek Klubu Gaja, zmienił art. 2 Ustawy. Dzięki temu przyjęto, że ryby, tak jak wszystkie kręgowce odczuwają ból, strach i stres. Na tej podstawie przypadki niehumanitarnego traktowania karpi (np. pakowanie żywych do foli, przetrzymywanie w małych pojemnikach, okaleczanie) mogą być zgłaszane m.in. do inspekcji weterynaryjnej. W ubiegłym roku fotografie twarzy aktorów z namalowanymi na nich karpiami (pyszczki ryb na wysokości ust) znalazły się na stronach wielu poczytnych magazynów i popularnych stron internetowych.
Przyłącz się razem z nami do akcji!
Komentarze